Geschiedenis

van Silverspas

Wie we zijn

Silverspas massagebaden bieden de menselijke kracht en impact van een masseur. Baden met de innovatieve klimaatkamerbouw voor laag energieverbruik en maximale massagekracht. Ontdek onze historie die ons terugbrengt naar de Amerikaanse Jim Arjuna: de Jacuzzi & Massagebad Professor.

1948-1972

Jim, the whizzkid

Hij groeide op in een familie van genieën, met zijn vader die twee patenten bezat en een hoog opleidingsniveau afrondde. Van jongs af aan haalde hij elektronica tot op het kleinste niveau uit elkaar om die volledig te doorgronden. “Ik voelde me aangetrokken tot alles wat maar met mechaniek, elektrotechniek of wetenschap te maken had.” Jim verhief (zelf)studie tot kunst. De snelheid en diepgang waarmee hij zich onderwerpen eigen maakte resulteerde op de Pacific Grove High School in Californië in uitblinken in onder andere wiskunde en wetenschap.

1972-1983

Specialist in engineering en isolatie

Tijdens zijn studie Electrical & Mechanical Science aan de San Jose University werkte hij zich op bij Lockheed Missiles & Space, in Sunnyvale Californië. Hij werkte er op de afdeling Research & Development op het hoogste niveau samen met senior engineers. Hij werkte aan onderzeeërs zoals de DSRV Submarines en passagiers vliegtuigen zoals de L-1011 TriStar Airplane. Tijdens zijn studieperiode specialiseerde hij zich tevens in Hydrolic Engineering, Thermo Dynamics en Insulation. Al op z’n dertigste gold Jim hierdoor al als specialist in onder andere isolatie en engineering: een belangrijke combinatie die hem later zou helpen revolutionaire klimaatkamer-massagebaden te bouwen.

1983-1996

Massagebaden met therapeutische kracht

Jim ontwikkelde als het gevolg van zijn bevlogenheid en doorzettingsvermogen structurele rugklachten. Het motiveerde hem zich op zijn kenmerkende wijze te verdiepen in chiropractie en massagetherapie. In de achtertuin van zijn nieuwe woning stond een achtergebleven massagebad, dat hij meteen uitprobeerde. “Het bad had slechts een paar jets en was gasverwarmd, maar met name de krachtigste massagestraal ontlastte mijn rug enorm. Ik ontdekte de kracht van waterstralen als antwoord op de spierproblemen in mijn rug.”

Jim kon de verleiding niet weerstaan het bad onderdeel voor onderdeel uit elkaar te halen, om de werking van de massagestralen te optimaliseren. Familie en vrienden ontdekten zijn groeiende specialisme en vroegen hem ook hun baden te repareren en optimaliseren. Hij werd bovendien gevraagd als technisch manager voor het grootste verkooppunt van jacuzzi’s van Colorado, in Denver. Op die manier leerde hij in bijna 15 jaar alle Amerikaanse jacuzzi-merken vanbinnen en vanbuiten kennen, net als hun technische werkwijze en isolatiemethoden.

Hij ontdekte tot zijn schrik dat veel van de fabrikanten probeerde om zwembad-technologie naar jacuzzi’s te kopiëren. “De jacuzzi-branche staat erom bekend technologieën en complete bouwwijzen van elkaar te kopiëren. Het probleem daarmee is dat de kwaliteit met iedere gemaakte kopie een beetje afneemt. Kopiëren en aanpassen vreet aan de wortels van effectiviteit, efficiëntie en innovatie.” Een nieuw en verbeterd ontwerp voor een massagebad vraagt om uitstekende vakkennis van zowel engineering, isolatie en massagetherapie. Zijn beheersing van deze drie vakgebieden stelde hem in staat de baden vanaf de grond af opnieuw op te gaan bouwen.

1996-2008

Technisch hoogwaardige baden

In 1996 startte hij zijn eigen onderneming. Hij kocht spa’s in waarvan hij wist dat het belangrijkste onderdeel van uitstekende kwaliteit was: de kuip. Hij herbouwde, tweakte en verbeterde de overige onderdelen om zijn klanten door heel Amerika hoogwaardige massagebaden te verkopen die voldeden aan zijn eigen hoge standaarden. Het bleek de opstap naar zijn eigen online spa-merk, dat hij in 1998 oprichtte met hulp van een Amerikaanse ondernemer. Hij kreeg de kans de baden volledig volgens zijn eigen visie vanaf de grond af op te bouwen en daarmee klanten door heel Amerika te bereiken. Via zijn technische website als The Spa Specialist overtuigde hij zelfs op afstand vooral technisch onderlegde klanten met zijn diepgaande kennis van engineering en massagetherapie.

2008-2011

De techneut en ondernemer ontmoeten elkaar

Het was deze technisch-georiënteerde website die ondernemer Maikel Lambregts direct aansprak tijdens zijn eigen zoektocht naar een massagebad dat meer bood dan wat hij bij alle bekende (Amerikaanse) fabrikanten had gevonden. Maikel ervoer net als Jim stress en rugklachten, bij hem het gevolg van zijn harde werk om de Silverstreet Group op te richten en wereldwijd uit te bouwen. Hij zocht naar een massagebad met voldoende kracht om zich volledig te kunnen herladen en vond een technisch specialist met wie hij de nieuwe standaard voor massagebaden creëerde. De kruisende paden brachten een bevlogen techneut uit Amerika en een wereldwijd succesvolle ondernemer bij elkaar: de ideale basis voor Silverspas in Nederland.

2011-heden

Silverspas Massagebaden

Maikel bouwde samen met Jim zowel de fabriek als de showroom in Rijen (NB) vanaf de grond af aan op. “Mensen noemen me soms té ethisch, omdat ik het van belang vind dat consumenten net als ik precies weten wat ze kopen en hoe hun aankopen in elkaar zitten”, aldus Jim. “Hij is de enige die massagebaden met de menselijke kracht en impact van een masseur heeft weten te creëren”, aldus Maikel over hem. Krachtige massage op basis van innovatieve klimaatkamerbouw: dat is de gecombineerde kracht van Silverspas.

Kennersgeheimen onthuld!
Download de Jacuzzi Kennisgids 2024

  • Wat kost een jacuzzi echt
  • Voorkom een miskoop
  • Herken de energieslurpers
  • 30 kritische vragen aan de verkoper
  • Meer dan 25.000x gedownload

Download Jacuzzi Kennisgids 2024
Kennisgids